12.11.2022

skromný, neskutečně pracovitý člověk, který si i ve svých 75 letech přivydělává zedničinou či bez nároku na odměnu nahazuje v zimně sníh na tratě Jizerské 50, začínal se soupaží již v 90letech a dodnes zvládá vysoupažit ty nejprudší kopce u nás...

1.Jak to děláš, že vydržíš jet soupaž?

Protože neumím pořádně stříďák a tak si ulevují soupaží. Začal jsem s lyžováním dost pozdě a stříďák se musí umět.

 

2.Jak zvládáš ve svém věku závody?

Jsem rok od roku pomalejší,na 10km minuta dolů.

 

3.Jaký byl nejtěžší a nejzajímavější závod a úspěch?

Pro mne byl nejtěžší závod v r.2018 na Božím daru.Při sjezdu z ledového Špičáku jsem se ve druhém kole srazil s pořadatelem.Ten to ustál,ale já už bohužel ne. Pořadatel se mně snažil povzbudit, ale já už se nemohl ani zvednout. Bylo po závodě, ale za to jsem poznal karlovarskou ortopedii a následovala endoprotéza. A zajímavé závody...Asi  MarciaLonga
Na závodech jsem byl zvyklý zmizet někde v lese a potom cíl.Tady jsem při sjezdu do Morny musel úspěšně zvládnout nenarazit do ochranných žíněnek a se štěstím projet městečkem 

 

4.Co poradit mladým lyžařům a jaké byly tvoje začátky.

Poprvé jsem startoval na cizí číslo ze třetí vlny. Ale bál jsem se a tak jsem jel z poslední vlny.To jsem ale nevěděl,že pojedu za rok znovu a potom zase...

 

5.Jaké byly začátky na dřevěných lyžích,vosky atd.

Lyží bylo dost. Sovětské Střelky za 119Kč. Ruská bříza měla úspěch. Jezdilo se na dřevěných lyžích HIKORI Finland.V prašanu to celkem šlo, horší to bylo na mokrém sněhu, když nasákly vodou. Nebyly pořádné hůlky, pouze bambusové a ty se dost lámaly .Potom se začaly z NDR vozit hliníkové a lyže GERMINY.Z vosků se používalo Skivo a dal se sehnat i klistr. Já radím mladým, aby jezdili soupaž..budou mít po problému s mazáním a nebudou je bolet třísla.

 

6.Co za sporty ještě děláš?

V mém věku už toho moc nenasportuji, už rád odpočívám. Někdy se ještě přemůžu na koloběžku.

 

7.Koho bys nominoval Ty a proč?

Já bych nominoval ,,docenta,, Aloise Kohoutka. K závodům přistupuje maximálně zodpovědně v přípravě, použití ochranných prvků,v dokumentaci i následném důkladném rozboru průběhu závodů.