Znáte zajímavou lokalitu
A nenašli jste ji tady?
Dunajská cyklostezka je trasa dlouhá přibližně 1 200 km vedoucí z německého Donaueschingenu přes Rakousko a Slovenko až do Budapešti v Maďarsku.
Možností pro trénink na kolečkových lyžích jsou tedy takřka nepřeberné. My jsme si tak zvolili úsek Rossatzbach – Melk, a to konkrétně jižní břeh Dunaje. Tento úsek totiž vede krásným údolím podél řeky, kde není nouze o nádherné lesní svahy, skalní výchozy, terasy s vinnou révou a malebná historická městečka.
Výchozím bodem naší trasy bylo město Rossatzbach, ležící přibližně 5 km proti proudu od města Mautern an der Donau, kde jsme zaparkovali na veřejném parkovišti před tamním kempem Rossatz. Samotné parkoviště leží přímo na cyklostezce, takže stačí zaparkovat a můžete rovnou vyrazit. Rozhodně se nemusíte bát, že byste cestou někde bloudili, jelikož cyklostezka EuroVelo 6 je velmi dobře značená (šipky naleznete i na zemi). Nicméně zejména v okolí městeček se cyklostezka často dost vlní, takže úplně bezhlavě se jet nedá. Stejně tak i profil trasy je mírně zvlněný, takže se nejedná o úplně nudnou rovinu. Zároveň se nemusíte bát ani nebezpečných sjezdů, jelikož se jedná jen o takové malé „zhoupnutí“. Avšak na sjezd do obce Schönbühel, který se nachází na cca 21 km, je zapotřebí dat si trochu pozor (samozřejmě to platí i v opačném směru), jelikož se zde lyže celkem rozjedou a na začátku obce se cyklostezka kříží se silnicí, takže opatrně. Z Schönbühel už je to poté jen cca 6 km do Melku, tedy do nejzazšího bodu této trasy. Nazpátek jsme sice zvolili stejnou trasu, ale cyklostezka vede i po severním břehu, takže prostor pro objevování tu určitě stále je. Celkem tedy tato trasa činí cca 56 km.
Hodnotit kvalitu asfaltu je poměrně složité, jelikož je značně proměnlivá, ale celkově je to takový lepší průměr. Zkrátka někdy to trochu rachotí pod nohami a někdy jedete úplně po tichu, ale každopádně díry v asfaltu nepotkáte. Mírné úskalí představují akorát občasně prorůstající kořeny pod asfaltem, kterým je zapotřebí se obezřetně vyhýbat.
Za zmínku určitě ještě stojí, že na celé stezce platí zákaz pro inline bruslaře, takže soupaž asi není problém, ale bruslit bych nedoporučoval.
Autor: Michal Vank
A nenašli jste ji tady?